Novinky: Pozor!! Pozor!! Pro orientaci ZDE krátký přehled novinek
Pozor!! Právě probíhá čistka neaktivních postav ZDE

Tvorba postavy

14. října 2012 v 17:45 | Danielle de Mémoire
Tento (velmi dlouhý) článek slouží k tomu, abyste se lépe zorientovali ve tvoření
postavy. V přihlášce sice máte stručně napsané, co ke každé kolonce napsat,
avšak něco jako oblečení, chování, možná i ty schopnosti v naší alternativní době
nemusí být pro všechny úplně jasné. Proto tu máte takovou pomůcku:
(Tady je ještě příklad postavy, kterou se můžete inspirovat, ne však jí úplně
okopírovat. - odkaz)

Jméno: Toto je samozřejmě základní věc, co by vaše postava měla mít. :) I když místo jména použijete jenom přezdívku, jelikož vaše postava je žebrák nebo chudý sirotek, pořád ho nějak ostatní nazývají, a hlavně on sobě si nějak říká. Na výběru jména nikoho nehodláme omezovat. Avšak i když jsme jen v alternativním středověku, bylo by dobré, kdyby to jméno mělo i středověký nádech. Záleží samozřejmě, v jakém jazyce vaše jméno bude, a jaké má postava postavení.
Pozn. Jména si vymyslete v jakém jazyce chcete - angličtina, francouzština, klidně i čeština atd., ale NEPOUŽÍVEJTE prosím vás za 1. Nějaké obvyklé příjmení (Novák, Black) - pokud si však za tím budete stát, s námi adminy by se ještě nějak dalo dohodnout. 2. Jména z FILMŮ, SERIÁLŮ, KNIH (Když však jsou to postavy z ne až tak slavných knížek, nebo když jsou to opravdu vedlejší role a moc lidí je tudíž nezná, tak nám použití těchto jmen nevadí. Jakmile však nám dojde profil takového Edwarda Cullena, Harryho Pottera, Tonyho Starka apod., pravděpodobně nebude vůbec schválen.)
Šlechtic může mít opravdu vznešené jméno. Příjmením je pak vlastně rod, z kterého pochází (např. Loras z rodu Tyrellů). Také může mít přízvisko podle toho, za jakého pána ho považuje jeho lid - tím myslím, když mu přidělují nějaké určité vlastnosti, a nebo si spojí například jednu vlastnost se zvířetem v rodovém erbu (John "Krutý", Bryndon "Černá ryba"). Nebo také stačí, když za jeho příjmením bude město, z kterého pochází, což nepoužívali nejen šlechtici, ale také měšťané i vesničané (Eddard ze Zimohradu, Peter z Donnateru). Co se týče střední vrstvy, to jsou právě ti vesničané a měšťané, můžou mít (jak jsem zmiňovala) za jménem místo, kde se narodil nebo dlouho žil. Často se však také používaly jako příjmení povolání tohoto určitého člověka (Jack Tesař) nebo nějaká jeho vlastnost (Tom Bezzubý). Samozřejmě, můžete mít u ní v podstatě jakékoliv příjmení, ale ať není moc přitažené za vlasy - Pepu Nováka například nebereme. Pak mi zbývá popsat nejchudší vrstvu - ta to má hodně podobné jako ta střední, až na to, že nějací žebráci a sirotci měli místo jména jen tu přezdívku (Nožka, Krejcar).

Věk: Tak tady zase záleží na vás, jak starou postavu byste chtěli mít. Pravda, hodně také záleží na rase. Elf se dožívá opravdu vysokého věku, takže u něho nám věk 138 nevadí. Stejně tak ani u těch trpaslíků to není zas takový problém. Ale u člověka dodržme věk, jakého se opravdu dožívá. (Tj. tak do 60, 70, prostě v rozmezí 15-70.) To samé dodržujte i u zvířat. Sice tady máme zvířata s vysokou inteligencí, ale jinak jsou to prostě jen zvířata. Tudíž takový 10-letý pes už je bohužel stařeček.
Pozn. Netvořte si postavu dítěte do 15 let, pokud ještě nemá zveřejněné rodiče nebo opatrovníky. Pokud se dohodnete s nějakým jiným hráčem, že on bude hrát třeba jednoho rodiče a vy tedy to jeho dítě, nevadí nám to, ale do registrace to prosím napište. Samostatně žijící děti přijímáme jen za zvláštních podmínek, a to když je například nějakým chudým sirotkem, tudíž asi i žebrákem.

Rasa: Tak tady si můžete vybrat z široké škály postav. Můžete být elf, trpaslík, nebo obyčejný člověk. Nebo také si můžete zvolit nějakého míšence (elf- člověk, trpaslík- člověk). Samozřejmě však nezapomeňme ani na zvířata, takže můžete být klidně lev, pes, veverka, je to na vás. Hlavně si však přečtěte článek "Postavy, rasy", abyste věděli, jakým způsobem za určitou rasu hrát.

Postavení: Chcete být šlechta? Zvolte si ji. Mějte však na vědomí, že šlechtic se podle svého postavení také chová - málokdy se například najde takový, co pomáhá chudým lidem. Šlechtic bývá většinou vzdělaný, tudíž umí číst, psát, atd. Může vlastnit rozlehlé pozemky, nebo může mít jen jeden velký dům. To už je pak zase na vás. Šlechtic však většinou mívá i nějaký titul. Můžete mu ho dát jako součást jména, také nemusíte, ale bylo by dobré ho někde zmínit. Dál si můžete zvolit tu střední vrstvu - měšťan, vesničan (zemědělec), obchodník, nebo žoldák, záleží na vás. Tito lidé však na rozdíl od těch šlechticů nebývají vzdělaní. Jsou výjimky, ale i tak se snažte vyhnout nějakému zemědělci, co umí číst a psát a má plnou knihovnu knih. Tito lidé také něco vlastní, jako dům, pole apod., nejsou to však páni, kteří si můžou přikazovat cokoliv, komu chtějí. Ještě si můžete zvolit chudý lid a žebráky. Mějte však na vědomí, že ti buď nic nevlastní, a nebo mají opravdu malý majetek. Mívají většinou problém se uživit. Klidně však můžete mít žebráka, kterého s postupem hry vypracujete tak, že se z něj stane pracující vesničan. Uvidíte, kam vás hra zavede. … Ať si však vyberete jakékoliv postavení, nadpřirozené schopnosti má každý z vás. Jak je užívat se naučil každý sám, stejně jak se naučil chodit a mluvit. Někdo je však má prostě méně rozvinuté, někdo pro změnu více.

Strana: K tomuto nemusím velice co psát. V článku "Klany" máte o klanech všechny potřebné informace, co potřebujete. Klany válčí o vládu nad městem, tudíž je tím ovlivněná i vaše postava. Buď je tedy v nějakém klanu, nebo jen neutrálně přihlíží. Když si však nezvolíte žádný klan, nemáte přístup do sídla klanu.

Vzhled: Tady máte asi první příležitost se pořádně rozepsat. Nějak totiž vypadáte vy, nějak vypadá i vaše vymyšlená postava. Pokud máte už připravený nějaký obrázek, popis postavy bude pak o to snazší. Pokud ne, nemusíte se rmoutit, vaše fantazie je určitě obrovská a i bez něho svoji postavu dokážete popsat. Nezapomeňte, že do vzhledu patří i oblečení - což mě přivádí hned dodat středověké oblečení. Pokud nevíte, co v té době nosili, hned vám to napíši. Jen taková poznámka k ženám (netýkající se oblečení) - ženy nenosily krátké vlasy. Samozřejmě, jsou zvláštní případy, když si hraje na kluka apod., ale jinak nebylo normální, že by měla krátké vlasy. Ustřihnutím vlasů nebo oholením hlavy se totiž ženy trestaly za různé zločiny, jako krádež nebo cizoložství. Naopak muži nosili jak krátké vlasy, tak i dlouhé. Takže pokud je vaše postava muž, je jedno, jak dlouhé ty vlasy má.
Středověké oblečení: Muži nosili tuniky, polopřiléhavé nohavice s připojenými punčochami a krátké pláště. Tunika se dělila na svrchní (košile) a spodní (základ prádla). Nohavicemi se v tomto případě myslí kalhoty - buď viditelné pod kratším, nebo zcela zakryté pod delším oblečením.Také se nosili pláště antického typu, šité a aranžované z kusů látkyrůzného tvaru. Běžnou pokrývkou mužské hlavy byla kukla a kapuce, která bývala někdy připojována k plášti. Při boji samozřejmě nosili brnění, jak honosné záleželo na majetku. Pro ženy však rozdíl v délce tuniky nebyl. Pro ně platilo, že tuniky byly dlouhé a sahaly až k zemi, zůstávaly téměř celé zahalené dlouhým pláštěm a přes hlavu s rouškou. Šlechtičny si mohly dovolit šaty různě ozdobené, vlasy si rády splétaly do různých účesů. Dokonce používaly i různé barviva na ozdobení obličeje, ale nebyly to žádné líčidla jako v dnešní době. Naopak vesnické ženy nosily šaty z prosté látky, zdobení svého těla příliš neřešily. Co se týče obuvi, nosily se sandále volně vázané do různé výšky k lýtku. Střevíce si mohla dovolit pouze šlechta. Chudší vesničané boty vůbec nenosili, stačilo jim chodit bosky.

Schopnosti: Celkem si můžete vybrat maximálně tři schopnosti - každá z nich však musí být z jedné kategorie (obecné, živly, smysly). Jedna z nich je pro postavu ta hlavní, taková, kterou opravdu umí používat, jelikož je součástí její osobnosti. Ty dvě další jsou nerozvinuté. Umíte s ní nějaké kouzla, není to však žádný zázrak jako s tou první. Jakmile si schopnosti vyberete, trošku se o nich dál rozepište.

Povaha: U tohohle se rozepisovat nebudu, vy však byste měli. Vaše postava se totiž nějak chová, takže se rozepište co nejvíce do detailů. Je milá, hodná, přátelská, nebo krutá, zlá a závistivá? Je pilná nebo líná? Vlastností je na světě spousta, tudíž tuto stránku si prostě nějak vyřešte sami. Jenom vás prosíme, nedělejte z postavy žádnou ve všech směrech dokonalou postavu. Rčení nikdo není dokonalý totiž platí všude a vždycky, v této hře samozřejmě taky. I když je totiž postava až přehnaně kladná, pořád má nějaké záporné vlastnosti. To mě přivádí i k poznámce k pozdějšímu hraní v RPG - nikdo není nejsilnější, nikdo není nejlepší - jednoduše, když s někým budete bojovat, nemůžete ho hned překonat.

Minulost: Vaše postava se narodila, dospívala a nějak žila. Napište tedy všechno důležité, co prožila. Samozřejmě, co prožila do začátku vaší hry. Ať je to však minulost hodná této doby a i tohoto místa. Jelikož je náš svět ve stylu fantasy s vymyšlenými jmény, bylo by dobré, kdybyste pojmy jako Evropa, Asie, Francie, Anglie, atd. vůbec nepoužívali. Také nezapomeňte, že neexistují žádné věci jako televize, auto, letadlo, telefon, apod. Jste odkázáni jen na sami sebe a svoje schopnosti.

Dobrovolné informace:
Obrázek: K tomu mám jedinou prosbu - ať obrázek alespoň trochu souhlasí s popisem, také ať tam není žádné současné oblečení (pokud možno).
Zvíře: Vaše postava může mít jakékoliv zvíře - ať už inteligentního tvora, co vám bude radit a povídat si, když jste sám, nebo hloupoučké zvíře, které známe právě z naší reálné doby. Můžete k němu napsat i nějaký stručnější popis, případně charakteristiku atd.
Pozn. Jen u humanoidních tvorů - jak bylo zmíněno v přihlášce, bylo by divné, kdyby zvíře vlastnilo jiné zvíře - i když to druhé zvíře na rozdíl od prvního nemá "lidskou" inteligenci.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Any-lee Any-lee | Web | 29. května 2013 v 21:44 | Reagovat

1. Corrin Scythe (Corrin se jí říká velmi zřídka, většinou jen Scythe.)
2. 18
3. Elf
4. Šlechta, ikdyž si přeje aby mohla být neohroženou hrdinkou
5. Juuri
6. Scythe má delší rudé vlasy a je to celkem půvabná elfka. Má dlouhou ofinu, která ji částečně zakrývá tvář. Také zvláštnost na ní jsou její zlato-oranžové oči. Také má prapodivně dlouhé obočí.
Scythe nosí bíle šaty střední délky z přírodního hedvábí a okraje rukávů jsou vyrobeny z motýlích křídel.
7. Scythe ovládá neviditelnost, což jí příjde vhod, protože velice často odněkud utíká. Jejím živlem je vítr, a ovládá tedy Aerokinezi. A když se její létací schopnost spojí s její Abnormální rychlostí, dohoní ji snad jen bůh. Scythe sice její schopnosti nepříjdou úplně vhod v boji, ale dokáže bojovat s dýkou, takže když využije neviditelnost a Abnormální rychlost, přemůže klidně i nějakého kouzelníka. Také má v oblibě vrhat dýky ze vzduchu.
8. Scythe je neskutečně loajální, přátelská a ochotná. Je schopná za  své milované položit život. Když si ji ale byť jen jednou znepřátelíte, už vám to nikdy neodpustí. Nedává druhou šanci. Také když se naštve je velice agresivní a je jí úplně jedno, koho zmasakruje.
Je také velmi odvážná a neustále vyhledává dobrodružství. A ikdyž je velmi inteligentní, je tvrdohlavá. Scythe vždy první jedná a potom myslí. Kvůli téhle vlastnoti se od ní mnoho lidí odvrací.
Také nesnáší, když ji někdo "svazuje". Miluje svobodu, a nesnese, když jí někdo něco diktuje, co a jak má být. Celý život ji její rodina nutila být někým, kým nechce, a z toho se poučila. Většinou je usměvavá a optimistická, ale má i své velmi pochmurné dny. Scythe se také dokáže úžasně přetvařovat, například v její říši hrála princeznu každý den.
9. Princezna Corrin Scythe byla jediné dítě a následovník královny Ashly Scythe a krále Rakea Scythe. Žila v malém, ale malebném království Kyth Mannor. Od malička z ní vychovávali dámu, vnucovali ji jejich názory, nutili ji nosit to, co ona nechtěla a  nedobrovolně ji zasnoubili s princem Kalethem Kisto. Vždy byla spíše otrokem než princeznou. Princezna Scythe ale vždy chtěla být neohroženou hrdinkou a válečnicí než nafintěnou princeznou. Vždy vyhledávala dobrodružství a nebezpečí, zatímco ostatní dívky jejího věku si pletly copánky. Naučila se útočit s dýkou Kiryny Vax, nejlepší zlodějky Kyth Mannoru. Její věčnou osamělost,když tu nebyla Kiryna, vyplňoval Akirrax, malý fénix kterého dostala jako dárek k 15.narozeninám. Ale Scythe se stejně musela chovat jako princezna, alespoň na veřejnosti. Naučila se předstírat své šlechtické chování. Chovala se jako namyšlený snob a téměř nad vším ohrnovala nos. Ale ve skutečnosti byla vždy úplně jiná. Když byla přinucena do toho vzít si prince Kaletha, raději utekla do města Altaë a přidala se ke klanu Juuri. Do svého království se už nikdy nevrátila a nemíní se tam vrátit.
9. http://img.janforman.com/?id=elfbyasuka111d497jelhp2l.png
10. http://img.janforman.com/?id=phoenixbysashulkad30oknxuv4u.png Akirrax je malý fénix s lidskou inteligencí, ale nemůže mluvit. Jediný, komu důvěřuje je jeho paní a nejlepší kamarádka Scythe. Není radno si s ním zahrávat.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama