Novinky: Pozor!! Pozor!! Pro orientaci ZDE krátký přehled novinek
Pozor!! Právě probíhá čistka neaktivních postav ZDE

Říjen 2012

Okolí

28. října 2012 v 22:12

Jen pár minut chůze od města se nachází jeden zhruba středně velký hřbitov.
Zde najdete pohřbené téměř všechny obyvatele města a přilehlého okolí,
kteří si mohou místo na hřbitově dovolit (dovolit si to může vzhledem k situaci
takřka každý - stačí hrobníkovi podstrčit nějaký ten dukát). Ovšem ti, co je tu
určitě nenajdete, jsou členové, tedy bývalí členové klanu Juuri a to jednoduše
proto, že mají vlastní hřbitov.
Obecně zde působí tichá atmosféra a na každém kroku můžete cítit všude
přítomnou smrt. Najdete tady všechny druhy hrobů - od malých kamenů až
po překrásně zdobené obrovské hrobky. Tvorové sem chodí především, aby
chvilku zavzpomínali na své zesnulé, ale najdou se i tasí, kteří sem chodí užívat
si onu atmosféru.

Město

28. října 2012 v 20:55

Náměstí se dá nazvat také srdcem města, protože se zde, narozdíl od hradu,
mohou pohybovat všichni. Každá cesta vás sem zavede a také se odsud můžete
kamkoliv. Dominantou tohoto rozlehlého prostranství je určitě socha muže z
bílého mramoru, který však v historii města nehrál příliš významnou roli. Možná
to je ale významný panovník, jež díky válce klanů upadl do zapomnění. Náměstí
je lemováno měšťanskými domy, které vlastní zdejší velmožové. Každou sobotu
se zde mohou sejít trhovci a prodat své zboží.

Omluvy

14. října 2012 v 20:45
Když se přihlásíte na tyto stránky, očekáváme, že budete občas aktivní Usmívající se
Aktivita se cení. Stačí se alespoň 1x týdně ozvat. Avšak pokud předem víte,
že jedete pryč, napište nám to prosím. Hlavní je datum, důvod udávat
nemusíte.

Omlouvejte se: TADY.

Dotazy a návrhy

14. října 2012 v 20:41

I když jste si přečetli celé naše stránky, pořád vám něco nemusí být úplně jasné.
Usmívající se
A nebo možná máte nějaký návrh na změnu stránky, a tak nám ho chcete
někam napsat.

Nebudu rozepisovat jednotlivé kontakty adminů, jejich jména však zmíním:
Danielle de Mémoire, Nyana Casco a Lanna Carter.

E-mail, na který nám můžete napsat, je: LMA-admin@email.cz
Rychlejší to však budete mít, když se prostě zeptáte zde.

Tvorba postavy

14. října 2012 v 17:45 | Danielle de Mémoire
Tento (velmi dlouhý) článek slouží k tomu, abyste se lépe zorientovali ve tvoření
postavy. V přihlášce sice máte stručně napsané, co ke každé kolonce napsat,
avšak něco jako oblečení, chování, možná i ty schopnosti v naší alternativní době
nemusí být pro všechny úplně jasné. Proto tu máte takovou pomůcku:
(Tady je ještě příklad postavy, kterou se můžete inspirovat, ne však jí úplně
okopírovat. - odkaz)

Jméno: Toto je samozřejmě základní věc, co by vaše postava měla mít. :) I když místo jména použijete jenom přezdívku, jelikož vaše postava je žebrák nebo chudý sirotek, pořád ho nějak ostatní nazývají, a hlavně on sobě si nějak říká. Na výběru jména nikoho nehodláme omezovat. Avšak i když jsme jen v alternativním středověku, bylo by dobré, kdyby to jméno mělo i středověký nádech. Záleží samozřejmě, v jakém jazyce vaše jméno bude, a jaké má postava postavení.
Pozn. Jména si vymyslete v jakém jazyce chcete - angličtina, francouzština, klidně i čeština atd., ale NEPOUŽÍVEJTE prosím vás za 1. Nějaké obvyklé příjmení (Novák, Black) - pokud si však za tím budete stát, s námi adminy by se ještě nějak dalo dohodnout. 2. Jména z FILMŮ, SERIÁLŮ, KNIH (Když však jsou to postavy z ne až tak slavných knížek, nebo když jsou to opravdu vedlejší role a moc lidí je tudíž nezná, tak nám použití těchto jmen nevadí. Jakmile však nám dojde profil takového Edwarda Cullena, Harryho Pottera, Tonyho Starka apod., pravděpodobně nebude vůbec schválen.)
Šlechtic může mít opravdu vznešené jméno. Příjmením je pak vlastně rod, z kterého pochází (např. Loras z rodu Tyrellů). Také může mít přízvisko podle toho, za jakého pána ho považuje jeho lid - tím myslím, když mu přidělují nějaké určité vlastnosti, a nebo si spojí například jednu vlastnost se zvířetem v rodovém erbu (John "Krutý", Bryndon "Černá ryba"). Nebo také stačí, když za jeho příjmením bude město, z kterého pochází, což nepoužívali nejen šlechtici, ale také měšťané i vesničané (Eddard ze Zimohradu, Peter z Donnateru). Co se týče střední vrstvy, to jsou právě ti vesničané a měšťané, můžou mít (jak jsem zmiňovala) za jménem místo, kde se narodil nebo dlouho žil. Často se však také používaly jako příjmení povolání tohoto určitého člověka (Jack Tesař) nebo nějaká jeho vlastnost (Tom Bezzubý). Samozřejmě, můžete mít u ní v podstatě jakékoliv příjmení, ale ať není moc přitažené za vlasy - Pepu Nováka například nebereme. Pak mi zbývá popsat nejchudší vrstvu - ta to má hodně podobné jako ta střední, až na to, že nějací žebráci a sirotci měli místo jména jen tu přezdívku (Nožka, Krejcar).

Věk: Tak tady zase záleží na vás, jak starou postavu byste chtěli mít. Pravda, hodně také záleží na rase. Elf se dožívá opravdu vysokého věku, takže u něho nám věk 138 nevadí. Stejně tak ani u těch trpaslíků to není zas takový problém. Ale u člověka dodržme věk, jakého se opravdu dožívá. (Tj. tak do 60, 70, prostě v rozmezí 15-70.) To samé dodržujte i u zvířat. Sice tady máme zvířata s vysokou inteligencí, ale jinak jsou to prostě jen zvířata. Tudíž takový 10-letý pes už je bohužel stařeček.
Pozn. Netvořte si postavu dítěte do 15 let, pokud ještě nemá zveřejněné rodiče nebo opatrovníky. Pokud se dohodnete s nějakým jiným hráčem, že on bude hrát třeba jednoho rodiče a vy tedy to jeho dítě, nevadí nám to, ale do registrace to prosím napište. Samostatně žijící děti přijímáme jen za zvláštních podmínek, a to když je například nějakým chudým sirotkem, tudíž asi i žebrákem.

Rasa: Tak tady si můžete vybrat z široké škály postav. Můžete být elf, trpaslík, nebo obyčejný člověk. Nebo také si můžete zvolit nějakého míšence (elf- člověk, trpaslík- člověk). Samozřejmě však nezapomeňme ani na zvířata, takže můžete být klidně lev, pes, veverka, je to na vás. Hlavně si však přečtěte článek "Postavy, rasy", abyste věděli, jakým způsobem za určitou rasu hrát.

Postavení: Chcete být šlechta? Zvolte si ji. Mějte však na vědomí, že šlechtic se podle svého postavení také chová - málokdy se například najde takový, co pomáhá chudým lidem. Šlechtic bývá většinou vzdělaný, tudíž umí číst, psát, atd. Může vlastnit rozlehlé pozemky, nebo může mít jen jeden velký dům. To už je pak zase na vás. Šlechtic však většinou mívá i nějaký titul. Můžete mu ho dát jako součást jména, také nemusíte, ale bylo by dobré ho někde zmínit. Dál si můžete zvolit tu střední vrstvu - měšťan, vesničan (zemědělec), obchodník, nebo žoldák, záleží na vás. Tito lidé však na rozdíl od těch šlechticů nebývají vzdělaní. Jsou výjimky, ale i tak se snažte vyhnout nějakému zemědělci, co umí číst a psát a má plnou knihovnu knih. Tito lidé také něco vlastní, jako dům, pole apod., nejsou to však páni, kteří si můžou přikazovat cokoliv, komu chtějí. Ještě si můžete zvolit chudý lid a žebráky. Mějte však na vědomí, že ti buď nic nevlastní, a nebo mají opravdu malý majetek. Mívají většinou problém se uživit. Klidně však můžete mít žebráka, kterého s postupem hry vypracujete tak, že se z něj stane pracující vesničan. Uvidíte, kam vás hra zavede. … Ať si však vyberete jakékoliv postavení, nadpřirozené schopnosti má každý z vás. Jak je užívat se naučil každý sám, stejně jak se naučil chodit a mluvit. Někdo je však má prostě méně rozvinuté, někdo pro změnu více.

Strana: K tomuto nemusím velice co psát. V článku "Klany" máte o klanech všechny potřebné informace, co potřebujete. Klany válčí o vládu nad městem, tudíž je tím ovlivněná i vaše postava. Buď je tedy v nějakém klanu, nebo jen neutrálně přihlíží. Když si však nezvolíte žádný klan, nemáte přístup do sídla klanu.

Vzhled: Tady máte asi první příležitost se pořádně rozepsat. Nějak totiž vypadáte vy, nějak vypadá i vaše vymyšlená postava. Pokud máte už připravený nějaký obrázek, popis postavy bude pak o to snazší. Pokud ne, nemusíte se rmoutit, vaše fantazie je určitě obrovská a i bez něho svoji postavu dokážete popsat. Nezapomeňte, že do vzhledu patří i oblečení - což mě přivádí hned dodat středověké oblečení. Pokud nevíte, co v té době nosili, hned vám to napíši. Jen taková poznámka k ženám (netýkající se oblečení) - ženy nenosily krátké vlasy. Samozřejmě, jsou zvláštní případy, když si hraje na kluka apod., ale jinak nebylo normální, že by měla krátké vlasy. Ustřihnutím vlasů nebo oholením hlavy se totiž ženy trestaly za různé zločiny, jako krádež nebo cizoložství. Naopak muži nosili jak krátké vlasy, tak i dlouhé. Takže pokud je vaše postava muž, je jedno, jak dlouhé ty vlasy má.
Středověké oblečení: Muži nosili tuniky, polopřiléhavé nohavice s připojenými punčochami a krátké pláště. Tunika se dělila na svrchní (košile) a spodní (základ prádla). Nohavicemi se v tomto případě myslí kalhoty - buď viditelné pod kratším, nebo zcela zakryté pod delším oblečením.Také se nosili pláště antického typu, šité a aranžované z kusů látkyrůzného tvaru. Běžnou pokrývkou mužské hlavy byla kukla a kapuce, která bývala někdy připojována k plášti. Při boji samozřejmě nosili brnění, jak honosné záleželo na majetku. Pro ženy však rozdíl v délce tuniky nebyl. Pro ně platilo, že tuniky byly dlouhé a sahaly až k zemi, zůstávaly téměř celé zahalené dlouhým pláštěm a přes hlavu s rouškou. Šlechtičny si mohly dovolit šaty různě ozdobené, vlasy si rády splétaly do různých účesů. Dokonce používaly i různé barviva na ozdobení obličeje, ale nebyly to žádné líčidla jako v dnešní době. Naopak vesnické ženy nosily šaty z prosté látky, zdobení svého těla příliš neřešily. Co se týče obuvi, nosily se sandále volně vázané do různé výšky k lýtku. Střevíce si mohla dovolit pouze šlechta. Chudší vesničané boty vůbec nenosili, stačilo jim chodit bosky.

Schopnosti: Celkem si můžete vybrat maximálně tři schopnosti - každá z nich však musí být z jedné kategorie (obecné, živly, smysly). Jedna z nich je pro postavu ta hlavní, taková, kterou opravdu umí používat, jelikož je součástí její osobnosti. Ty dvě další jsou nerozvinuté. Umíte s ní nějaké kouzla, není to však žádný zázrak jako s tou první. Jakmile si schopnosti vyberete, trošku se o nich dál rozepište.

Povaha: U tohohle se rozepisovat nebudu, vy však byste měli. Vaše postava se totiž nějak chová, takže se rozepište co nejvíce do detailů. Je milá, hodná, přátelská, nebo krutá, zlá a závistivá? Je pilná nebo líná? Vlastností je na světě spousta, tudíž tuto stránku si prostě nějak vyřešte sami. Jenom vás prosíme, nedělejte z postavy žádnou ve všech směrech dokonalou postavu. Rčení nikdo není dokonalý totiž platí všude a vždycky, v této hře samozřejmě taky. I když je totiž postava až přehnaně kladná, pořád má nějaké záporné vlastnosti. To mě přivádí i k poznámce k pozdějšímu hraní v RPG - nikdo není nejsilnější, nikdo není nejlepší - jednoduše, když s někým budete bojovat, nemůžete ho hned překonat.

Minulost: Vaše postava se narodila, dospívala a nějak žila. Napište tedy všechno důležité, co prožila. Samozřejmě, co prožila do začátku vaší hry. Ať je to však minulost hodná této doby a i tohoto místa. Jelikož je náš svět ve stylu fantasy s vymyšlenými jmény, bylo by dobré, kdybyste pojmy jako Evropa, Asie, Francie, Anglie, atd. vůbec nepoužívali. Také nezapomeňte, že neexistují žádné věci jako televize, auto, letadlo, telefon, apod. Jste odkázáni jen na sami sebe a svoje schopnosti.

Dobrovolné informace:
Obrázek: K tomu mám jedinou prosbu - ať obrázek alespoň trochu souhlasí s popisem, také ať tam není žádné současné oblečení (pokud možno).
Zvíře: Vaše postava může mít jakékoliv zvíře - ať už inteligentního tvora, co vám bude radit a povídat si, když jste sám, nebo hloupoučké zvíře, které známe právě z naší reálné doby. Můžete k němu napsat i nějaký stručnější popis, případně charakteristiku atd.
Pozn. Jen u humanoidních tvorů - jak bylo zmíněno v přihlášce, bylo by divné, kdyby zvíře vlastnilo jiné zvíře - i když to druhé zvíře na rozdíl od prvního nemá "lidskou" inteligenci.

O hře

12. října 2012 v 19:47
O našem světě

Rasy

Klany

Seznam schopností

Život v Altaë

(jednotlivé položky rozkliknete čtyřlístkem)

Pravidla ve hře

12. října 2012 v 19:40
Všeobecná pravidla

RPG pravidla

(jednotlivé položky rozkliknete čtyřlístkem)

Seznam schopností

12. října 2012 v 19:35

Z těchto schopností si můžete vybírat. Zelená značí schopnosti, které se vztahují
jak na zvířecí postavy, tak na humanoidní. Modře zabarvené schopnosti jsou
dostupné pouze lidským postavám. Číslo v závorce značí počet postav, které
mohou mít danou schopnost. Přeskrtnuté schopnosti už nejsou volné. Toto
opatření jsme zavedly, protože by se mohlo stát, že 20 lidí by mohlo mít stejnou
schopnost, což by bylo celkem hloupé. Usmívající se

Obecné

(11x) Telepatie - myšlenková komunikace
(7x) Čtení myšlenek
(3x) Telekineze - schopnost hýbání předmětů pomocí myšlenky
(6x) Levitace- létání
(8x) Teleportace - schopnost přemístit se z jednoho místa na druhé
(0x) Empatie - vcítění se do druhého, pomáhání myšlenkou
(0x) Sugesce - vnuknutí nějaké myšlenky ostatním, schopnost ovládat je
a manipulovat jejich myslí
(7x) Metamorfóza - schopnost přeměnit sebe, jiné předměty či tvory na cokoliv
jiného
(8x) Přeměna molekulární struktury - schopnost odhmotnit se a projít zdí
(0x) Iluze - schopnost vyvolat iluzi zrakovou, sluchovou…
(10x) Léčitelství - schopnost léčit rány, zlomeniny, ale nevztahuje se na nemoci
(6x) Jasnovidectví - schopnost vidět do budoucnosti
(1x) Chronokineze - zrychlování nebo zpomalení až úplné zastavení molekulární
struktury - pro vysvětlení, je to v podstatě ovládání času. Můžete čas mávnutím
rukou či myšlenkou zastavit, nebo naopak čas trošku zrychlit (a to dvěma
způsoby - buď se celkově dějová linie zrychlí, a nebo zrychlíte pouze vývoj jiné
postavy či věci - změní se například na prach, nebo jednoduše vybuchne).
Pomocí této schopnosti se však nemůžete dostat do minulosti, a v podstatě ani
do budoucnosti. Hrajeme totiž RPG, takže máme jen jednu dobu.
(5x) Schopnost rozeznat pravdu od lži
(10x) Neviditelnost
(4x) Schopnost mluvit s mrtvými, zbloudilými dušemi
(0x) Nekromancie - schopnost na kratší dobu přivést k životu mrtvé
(4x) Zvěromágství - schopnost bezbolestné a rychlé přeměny na vybrané zvíře

Živly

(1x) Pyrokineze - schopnost ovládat oheň pomocí mysli, různě ho formovat,
dotyčnému oheň neublíží
(3x) Hydrokineze - schopnost ovládat vodu pomocí mysli, formovat ji, možnost
dýchat pod vodou
(3x) Aerokineze - schopnost ovládat vzduch a vítr pomocí mysli, možnost létat
(0x) Terrakineze - schopnost ovládat zemi pomocí mysli
(1x) Kryogeneze - schopnost ovládat led pomocí mysli, formovat ho (třeba ve
zbraně), "zmrazit" někoho, vytvořit si kolem sebe "ledový štít"
(1x) Ovládání počasí - schopnost přivolat deště, bouřku, sněhovou vánici, atd.
(0x) Stíny - schopnost splynout se stíny, ovládat je a nenápadně se v nich
pohybovat, "cestovat" z jednoho stínu do druhého
(3x) Elektřina - schopnost ovládat elektřinu, ovládat její sílu, vytvořit ji, zničit
(0x) Energie - schopnost vzít a dát část energie osoby
(7x) Hudba, zvuk - schopnost ovládat hudbu a zvuk, svým zpěvem ovlivňovat
různé věci či něco vytvářet, útočit pomocí hlasitého zvuku a vibrací
(1x) Oživování kreseb

Smysly

(10x) Zlepšený sluch
(0x) Šestý smysl - schopnost vycítit nebezpečí nebo jinou anomálii
(5x) Zlepšený zrak - vidění ve tmě, schopnost vidět na delší vzdálenosti
(10x) Zlepšený hmat - schopnost hmatem rozeznat strukturu a složení jednotlivých
látek, cítit historii předmětu
(1x) Abnormální rychlost
(0x) Abnormální síla
(0x) Sny - schopnost ovládat sny druhých, vkrádat se do nich, promlouvat skrze ně
k druhým, odhadnout noční můry dotyčného

Klany

12. října 2012 v 19:33

Tady můžete najít přehled všech klanů, aby se vám snadněji vybíralo (pokud
nechcete být neutrální). Každý klan má mimo to svojí čtvrť. Určitá místa
v těchto čtvrtí (park, hostinec..) jsou přístupná všem, jinak však do těchto
míst smí pouze členové těchto klanů. Můžete zde mít dokonce dům, když
nám napíšete, že si ho přejete. Píšu to sem jen kvůli tomu, aby jste věděli
o další výhodě, proč nebýt neutrální.

Pozn. Následující dva klany, Elämä a Äiti, byly spojeny. Stále se sice můžete
přidat do jednoho z nich, ale respektujte, že tyto dva klany už nejsou
vzájemně znepřátelené. Člen Äiti může navštívit celou čvrť patřící Elämě,
což platí i naopak.

Klan Elämä

Jsme starodávný kmen a víme, že dříve nosíval jiné jméno, ale není
nám znám nikdo, kdo by si ho pamatoval. Z dnešních klanů je nejstarší.
Největší část tvoří elfové a zvířata, avšak najdete mezi námi i trpaslíky,
lidi, pulčíky a dokonce tvory temnoty, jež se přidali na správnou stranu.
V našem znaku můžete vidět strom, podle kterého je náš kmen pojmenován,
Elämä totiž v překladu znamená život. Ten úplně vystihuje povahu
našeho kmene, nemáme rádi nikoho kdo přírodu ničí, ale také nechceme,
aby zbytečně trpěla.

V této době vládne našemu klanu Nyana Tailkatalvi po boku se svým drakem
Urukeyem. Je to čistokrevná elfka, i když ne zdejší. Přestože je to panovnice
nesmírně bystrá a inteligentní, klan má k blahobytu ještě daleko. Nyana totiž
není tak tvrdý vládce, jakého bychom potřebovali, a tak některé zločiny zůstanou
nepotrestány. Všichni v klanu si myslíme, že by nebylo zlé, kdyby si Nyana našla
manžela, ale ona zatím všechny dosavadní nápadníky odmítla. Zřejmě si vystačí
se svým drakem.

Žijeme v městské části, která se nazývá Metsä piiri. Tady má každý své obydlí:
trpaslíci s temnými tvory žijí v podzemí, lidé obývají nadzemní domy a chýše, elfy
naleznete převážně v korunách stromů a pulčíci se zvířaty žijí všude okolo. Našemu
klanu náleží i zdejší park, do kterého může vstoupit každý, ale dohlížíme tu na
pořádek a běda tomu kdo by chtěl někomu, či něčemu, ublížit.

Výběr je jen na tobě, můžeš zůstat nestranný/á, vybrat si jeden ze dvou
konkurenčních klanů, nebo se přidat k nám. Pomoci nám pozvednout náš kmen
vysoko nad ostatní a získat kontrolu nad městem. Nebo také můžeš sesadit
Nyanu Tailkatalvi, ujmout se vlády a dovést náš kmen i sebe k nesmrtelnosti.



Klan Äiti

Tento klan vznikl již před několika stovkami let. Zakládající a stále vládnoucí
rodinou je rodina Mémoire. Důvod, proč vlastně založili tento klan, byl, že
chtěli dát možnost chudším lidem přizpůsobit se těm bohatším a v případné
válce bojovat po jejich boku. Panovníci Altaë s tímto klanem nikdy neměli
problém, rodinu Mémoire jen podporovali. Když však vládnoucí linie vymřela
a o trůn začaly usilovat další dva klany, tehdejší vůdce Äiti, Gorge
de Mémoire, se rozhodl o něj bojovat také. Od té doby se každý přidávající
člověk do tohoto klanu musí přizpůsobit válce a snažit se vyhrát tento boj.

Co vás však na Äiti jako první určitě zaujalo je jeho erb. V pozadí můžete vidět
čtyři základní živly, v popředí pantera. Živly charakterizují klanovou lásku
k přírodě - součástí klanového sídla je dokonce i chrám, ve kterém se můžete
pomodlit k těmto čtyřem živlům. Jednou za rok probíhá událost, kdy se všichni
z klanu (ale mohou přijít i lidé mimo klan) sejdou v tomto chrámu a nesou
různé dary, které pak příroda různým způsobem přijme. Odměna lidem je zlepšení
úrody, dostatek vody a ohně, apod. A proč jako zvíře zrovna panter? To je totiž
spojitost s rodinou Mémoire. Součástí rodiny je totiž ještě jedna menší rodina,
a to rodina černých panterů - tito panteři jsou zvířata inteligentní, tudíž se
nemusíte bát, že by vám nějak ublížili.

Současnou vůdkyní klanu je Danielle de Mémoire. Je jedinou dědičkou
šlechtického titulu a majetku v rodině, tudíž podělila i klan. Jejím poradcem,
kterého můžete pravidelně vídat po jejím boku, je panter Ysgall.

Klan Juuri


Klan Juuri je ze všech klanů nejmladší a vznikl díky jednomu muži,
který dříve náležel ke klanu Äiti. Tomu se ale nelíbila svazující
"pravidla" a všeobecné názory, které zde vládly, a proto se s malou
skupinkou rozhodl odejít do ústraní. Ovšem jak roky plynuly,
přidávalo se čím dál tím víc členů a z malého, prakticky neznámého,
oddílu se vyvinul plnohodnotný klan, jenž se zapojil do boje o vládu
nad městem a stal se rovnocenným soupeřem svých dvou rivalů. Od
té doby vede Juuri proti nim válku ze zálohy a snaží se Äiti a Ëlamu
rozložit zevnitř menšími útoky na jednotlivé členy nebo sídla,
nasazením vlastních lidí do klanů a podobně.

Název "Juuri" byl vybrán, protože ve starém jazyce znamená něco
jako "destrukce" či "temnota". Tyto dva slova přesně definují klan,
protože do klanu se obvykle přidávají bytosti tmy nebo služebníci
zkázy všemožných ras. Na rozdíl od dalších dvou klanů Juuri uznává
zákon "oko za oko, zub za zub" a členové nejsou omezeni takřka
žádnými pravidly. V erbu mají symbol značící jejich název a také
strohost, která se ke klanu také velmi dobře hodí. Opravdu
důležití členové mají tento znak ve stříbrném provedení jako
přívěsek na krk. Sídlo mají ve velkém měšťanském domě, kde
mohou členové dle libosti přespávat. Ten můžete najít ve čtvrti
Dosbarth Marw, která se pro účely klanu skvěle hodí, protože je
plná slepých uliček, stínů a temných zákoutí, kde se mohou členové
bez problému pohybovat nespatřeni. U členů je oceňována nejen síla
a magické schopnosti, i když zaměření na boj je víc než zřejmé, ale také
inteligence a jistá mazanost. Co se vůdců týče, už dávno klanu nevelí
potomci muže, co ho založil. Vládnoucích rodů se vystřídalo spousta,
většinou byli vyměněny, když začaly být nepohodlné.

Momentální vůdkyní klanu je Lanna Carter, půldémonka s velmi
rozbouřenou povahou, s níž není radno si zahrávat, hlavně kvůli jejímu
ne fér stylu boje. Někteří s jejím vůdcovstvím souhlasí, jiní ne,
každopádně se nenašel prozatím nikdo, kdo by chtěl její post
zpochybňovat. Jejím věrným stínem a tichým společníkem je kříženec
vlka a psa Darwin.


Rasy

12. října 2012 v 19:32 | Lanna Carter
Zde máte popis několika základních ras, které by se tady měly vyskytovat. Ovšem
pokud příjdete s nějakou novou, určitě nám ji do přihlášky napište a my
podumáme o tom, jestli ji tu přijméme nebo ne. Ve většině případů bych ale
očekávala kladnou odpověď, pokud se nebude jednat o něco jako Predátor nebo
o jiného podivného emzáka.

Pak si taky můžete všimnout, že každá rasa je specifikována jako
světlá-neutrální-temná. Do hry jsme to přidaly, abychom vám kdyžtak pomohly
vybrat klan, jelikož jak jste si možná všimly, Elämä a Äiti jsou klany s takříkajíc
dobrou aurou a Juuri je klan s aurou zlou. Proto nerady vidíme například
obyčejné elfy v Juuri, jelikož elfové jsou zkrátka založením opravdu světlí.
Vysvětlivky:
Světlá rasa: Je to rasa, která už svou přirozeností je stvořená k dobrým skutkům.
Neutrální rasa: Tam patří takoví, kteří nejsou ani příliš dobří, ani příliš zlí. Jsou
to samozřejmě např. lidé, kteří se nenarodily ani k vykonávání velkého dobra,
a stejně tak ani k vykonávání velkého zla.
Temná rasa: Opak světlé rasy, jsou stvořeni ke zlým skutkům.

Lidé

Člověk je zkrátka člověk, jakého znáte z reálného života. Kromě tří magických
schopností, které má každá postava ve hře, neoplývá ničím zvláštním.

Původ: Jak jinak, než že se narodí dvěma lidem.
Rasa: neutrální

Elfové

Tato rasa je považována za půvabnou, vznešenou a obecně krásnou - těžko byste
narazili na elfa, který by na vás fyzicky nezapůsobil. Krom toho, že vás hned
zaujmou, jsou jejich hlavním rysem špičaté uši. Ovšem jejich krása nespočívá
pouze ve vzhledu, ale i v jejich chování. Působí za každých okolností rozvážně
a dobře, aniž by jevili známky jakéhokoliv psychického vypětí nebo vzteku.
Elfové jsou velice citlivý na své prostředí a milují přírodu, kterou také více
méně uznávají jaké své božstvo. Jsou to vynikající válečníci a především skvělí
lučištníci. U nás není tato rasa nesmrtelná, nýbrž "pouze" dlouhověká. Pro
orientaci, čerstvě dospělý elf může mít něco kolem 150 let.

Původ: Narodí se dvěma elfům.
Rasa: světlá


Trpaslíci

Na rozdíl od elfů tihle rozložití a malí lidé nepůsobí elegantně ani trochu. Možná se
vám právě naopak občas zacukají koutky nad jejich šíleně neposlušnými vlasy
nebo plnovousem, který si často nechávají narůst. Ovšem co ztrácí na vzhledu,
získávají na respektu, který si vybudují. Platí za velice dobré bojovníky na blízko,
ovšem mizerné lukostřelce. Zkrátka jejich hlavní doménou jsou většinou sekery
nebo mohutné kladiva, jež si často kovají sami. Trpaslická ocel platí za tu nejlepší,
co lze dostat. Jsou stejně jako jejich vysocí přátelé dlouhověcí a dospělost
naplní zhruba ve stejném věku.

Původ: Narodí se dvěma trpaslíkům.
Rasa: neutrální


Upír

Tato rasa je na rozdíl od předešlých dvou nesmrtelná, ovšem život upíra je
poměrně riskantní, protože nikdy nevíte, jestli vás nepřepadne příbuzný vaší
oběti. Ale pokud se tak stane a vy se budete chtít na pár let někam uklidit,
není problém - upíři dokáží strávit i několik staletí v hluboké hibernaci,
kterou používají i v případě regenerace. Jejich proměna jim dává jisté
schopnosti navíc, například to, že se nepopálí, když vezmou do ruky horký
předmět. Tito tvorové se vyznačují podobně jako elfové fyzickou krásou,
jenže na druhou stranu také velmi temnou aurou, kterou alespoň trochu
magicky vnímavá osoba vycítí. Mějte však na paměti, že přeměna na upíra
je velmi bolestivá, dlouhá a je potřeba psychická příprava, abyste ji přežili.
Proto se málo kdy najde upír, který byl přeměněn nedobrovolně a
najednou, jelikož takový člověk nemá téměř žádnou šanci na přežití.

Původ: Po kousnutí. Jak je však psáno výše, tak přeměna je dlouhá,
bolestivá a vaše postava se upírem musela stát dobrovolně.
Rasa: temná


Vlkodlaci

Vlkodlaci jsou lidé, kteří se dokáží ze své vlastní vůle proměnit na nadprůměrně
velkého vlka. Ovšem tato proměna je velmi bolestivá, protože se při ní přeskupují
kosti a svaly na jiná místa. Obecný mýtus, že vlkem se člověk může stát jen
o úplňku, není pravda. O úplňku se vlkodlak proměnit musí, nemá na výběr, dá
se to nazvat jako "volání měsíce". Ale protože jeho vlčí stránka je vždy přítomna,
může se proměnit v jakoukoliv dobu - jen, jak bylo zmíněno, to moc často nedělají
kvůli bolestivé proměně.S jeho druhou zvířecí stránkou také úzce souvisí jeho
charakter - pokud se vlkodlak moc dobře neovládá, je lepší se mu vyhnout,
protože by se vlk v něm mohl až příliš uvolnit a to by pro vás mohlo mít velmi
vážné následky.

Původ: Podobně jako u upíra po kousnutí. Tady však neplatí dobrovolná přeměna,
jelikož vlkodlaci se velmi rádi zakousávají i do maličkých nemluvňat. Ne vždy však
takové dítě pak skončí mrtvé.
Rasa: temná


Démon

Tohle je velmi široký pojem, protože démoni mohou být pouze jen jako "stíny", nebo
i jako hmotní tvorové. Stíny nebývají logicky hmotné, a proto obvykle posednou
člověka a ovládají jeho chování. Pokud má takový člověk dítě, to má démona
jako svou druhou vlastní stránku, které se nejde zbavit. Takovýto lidé jsou
často výbušní, nespolehliví a egocentričtí. Jsou dlouhověcí s tím, že dospělosti
dosahují stejně jako lidé. Jejich největším problémem je, že od normálních lidí
nejdou nějak rozeznat, dokud neukáží své démonické já.

Původ: Jsou dva způsoby, jak se člověk může stát démonem. Buď už se tak narodí
(má oba rodiče démony), a nebo se rozhodne pro přeměnu. Jak ale taková přeměna
probíhá? ... Je to složitý rituál, který může být proveden jen za přítomnosti dalšího
démona. Platí zde také, že člověk jde do toho dobrovolně. Kdyby nešel, nemusí
démona (kterého si představte jako stín) přijmout a pak člověk může taky umřít.
Rasa: temná


Půlčíci

Sem patří půlelfové, půltrpaslíci a půldémoni - obecně platí za to, že tyto rasy jsou
zkřížené s lidmi. Dědičnost schopností záleží na síle genů rodičů. Pro příklad půlelf
může být dlouhověký, ale stejně tak nemusí. Půltrpaslík může být malý, ale může
mít také dobré dva metry po svém otci. Je to složité, takže pokud si vyberete
jednu z těchto tří ras, můžete si s nimi dělat takřka co chcete. Mějte ale
napaměti, že společnost tyto osoby nemá moc ráda, vždyť prakticky nikam
napatří.

Původ: Tam je to celkem jasné, půlčíci se narodí. Jakým dvěma rasám záleží
jen na vás (kromě tedy upírů a vlkodlaků, platí totiž zde, že ti nemůžou mít
své potomky).
Rasa: Tady je to docela složité. Jelikož půlčíci často dědí vlastnosti obou ras,
těžko pak říct, jestli jsou světlí-neutrální-temní. Záleží snad na tom, která
rasa u něho převládá. Jestli démonská, budou temní. Jestli elfí, budou světlí,
atd.


Zvířata

Poslední krátký odstavec bych ráda věnovala opět zvířatům. Jak jsme již několikrát
psali, můžete hrát i za zvíře s lidskou inteligencí. Nezapomeňte však, že například
průměrný věk psa se pohybuje mezi 13 - 15 lety, které mu v tomto případě zůstávají,
takže takový 10 letý psík už má své nejlepší roky za sebou. Jako příkad můžeme
uvést zvířata z Narnie.

Původ: Narození dvěma zvířatům.
Rasa: neutrální